Czym zastąpić mięso na diecie wegańskiej i wegetariańskiej?

Diety wegańska oraz wegetariańska charakteryzują się całkiem sporą popularnością. Osoby będące na takich dietach muszą jednak dbać o to, aby dostarczać sobie odpowiednią ilość białka. Na szczęście, w sklepach możemy znaleźć różne ciekawe zamienniki mięsa ze strony www.bee.pl. Najpopularniejszym z nich są rzecz jasna rośliny strączkowe. Możliwości, z których można skorzystać jest jednak znacznie więcej.

Poznaj właściwości roślin strączkowych

Jak już zaznaczono na wstępie, rośliny strączkowe są jednym z zamienników mięsa. Opcji do wykorzystania jest naprawdę całkiem sporo. Z powodzeniem można wykorzystać na przykład soję. Rzadko kiedy sięga się jednak po surowe ziarna soi przeznaczone do gotowania. Zdecydowanie więcej osób wybiera na co dzień gotowe produkty powstałe z soi. Mowa tu chociażby o tofu. Naprawdę trudno wskazać bardziej popularny produkt roślinny zastępujący mięso. W sklepach dostępne jest zarówno tofu wędzone jak i tofu klasyczne, zwane też naturalnym. Można postawić także na tofu z różnego rodzaju przyprawami. Na bazie tego produktu można przygotować danie śniadaniowe czy obiadowe, przeważnie na słono. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby z tofu przyrządzić również burgery. Kolejną rośliną strączkową, którą warto jadać na diecie roślinnej jest ciecierzyca. Można z niej przyrządzić chociażby pyszne falafele. Wreszcie, dość dobrą opcją wydaje się być soczewica. Warto zaznaczyć, że możemy skorzystać z kilu jej rodzajów. Najpopularniejsze są soczewica zielona oraz czerwona. Na ich bazie także można przygotować smaczne kotlety, które z powodzeniem zastąpią nam te mięsne.

A może komosa ryżowa?

Jednym z bardzo ciekawych zamienników mięsa jest również komosa ryżowa. Dlaczego warto traktować ją jako zamiennik mięsa na diecie wegetariańskiej? Przede wszystkim dlatego, iż charakteryzuje się one wysoką zawartością cennego białka. Znajdziemy w niej pełnowartościowe białko, co jest niezwykle istotne. Komosa ryżowa, zwana także quinoą może być zaserwowana w asyście warzyw, po uprzednim ugotowaniu. Na jej bazie można przygotować również kotlety. Wówczas warto podać je z ziemniakami, wybraną kaszą oraz świeżą sałatką. Wszelkie zamienniki mięsa warto spożywać systematycznie. Odpowiednia podaż białka jest kluczowa, jeśli chcemy cieszyć się dobrym zdrowiem oraz samopoczuciem. Większość zamienników mięsa znajdziemy w popularnych supermarketach. Jeżeli zależy nam jednak na najwyższej jakości produktów, najlepiej robić zakupy w sklepach z ekologicznymi produktami.